MVO-Nederland º Staalfederatie

MVO-Nederland
Maandag, 03 april 2017

MVO-Nederland campagne 'de nieuwe handelaar' gericht op groothandelaren

Doel van de campagne is groothandelaren te inspireren duurzamer te ondernemen, hen de juiste tools in handen te geven, om zo hun marktpositie te versterken. MVO-Nederland sluit daarbij aan op de bevindingen, voortgekomen uit het stakeholderdialoog ‘MVO in de Groothandel’ en een reeks diepte-interviews met bedrijven en sectorexperts.

Door MVO-Nederland is ontwikkeld:

- De MVO-quickscan voor de groothandel: ben jij al een nieuwe handelaar?
- Het Stappenplan Slim omgaan met eigen afval
- Interviews met handelaren, zoals Xindao over ‘geen wuppies, wel kwaliteitstassen’, PontMeijer, Kolmer Elektromotoren, Atlantis Handelshuis.
- 5 verdienmodellen voor een duurzame groothandel
- De Checklist energiebesparen in de groothandel
- Het kennisdossier over MVO in de groothandel

Ook zijn er nog artikelen in ontwikkeling, onder andere over duurzaam fysiek werk in de magazijnen (initiatief van EVOfenedex in samenwerking met o.a. het NVG).

Via hun kanalen en social media (#nieuwehandelaar) wil MVO-Nederland zo veel mogelijk bedrijven bereiken.

Desgewenst graag de informatie met uw leden delen. Ook kunnen zij opteren voor de MVO-strategiesessie, is met 25% korting voor groothandelaren. Klik hier voor meer informatie.

MVO Bedrijvengids is een GRATIS platform voor bedrijven, organisaties en instellingen die duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Bijbehorende afbeeldingen