Een tweede kennismaking met RVS

Heb jij basiskennis van roestvast staal (RVS) maar wil jij je meer verdiepen in het product?  Werk je in de metaal– en staalhandel of heb jij de training: ‘Maak kennis met metaal 0.0 (een eerste kennismaking met staal, RVS en aluminium) succesvol afgerond maar wil jij meer weten over RVS? Dan is deze training geschikt voor jou!  De cursus biedt aanvullende kennis en leert je alles over dit bijzondere product.

Deze cursus in mei is volgeboekt. We organiseren om die reden in het najaar van 2022 een tweede cursus RVS, op 20 en 27 oktober a.s. Aanmelden is mogelijk op info@staalfederatie.nl.

Programma en cursusopzet

Tijdens de training  maak je in alle vormen kennis met RVS. Wat is roestvast staal en hoe is het ontstaan? Wat is de metallurgische opbouw, de invloed van legerings-elementen, welke typen zijn er en welke mechanische eigenschappen en begrippen kent het? Ook word je meegenomen in de vervormen en corrosie van RVS en de  (internationale) normeringen. Vervolgens leer je alles over de bewerkingen van RVS. Denk aan het lassen van austenitisch en duplex RVS, ongelijksoortige verbindingen, soorten corrosie en corrosievorming, bewerkingen en oppervlaktebehandelingen van RVS. Maar ook over de beproevingen, certificering, opslag, transport en onderhoud, prijsopbouw en het berekenen van de legeringstoeslag.

Tot slot krijg je inzicht in destructief en non-destructief onderzoek.

Praktijkgerichte informatie

De docenten beschikken over relevante theoretische kennis en praktijkervaring. De cursus is een interactieve training dat wordt afgewisseld met theorie en praktijkvoorbeelden. Daarbij is er ruimte om specifieke situaties en ervaringen te bespreken. Als cursist ontvang je een naslagwerk, voorzien van illustraties en informatie. De cursus wordt afgesloten met een schriftelijk examen. Na inlevering en het behalen van het examen ontvang je het certificaat.

Data en kosten

RVS Datum Docenten Locatie
Blok 1 9 mei Johan van de Graaf Zoetermeer
Blok 2 & 3 16 mei Johan van de Graaf en Arnold Pol Zoetermeer

De kosten voor deze cursus bedragen € 690,00* per deelnemer. Leden van de Koninklijke Staalfederatie ontvangen een ledenkorting en betalen € 495,00* per deelnemer. Dit bedrag is inclusief lesmateriaal, naslagwerk en examenkosten. *Bedragen zijn exclusief btw.

Download hier de brochure

Aanmelden

Liever schriftelijk aanmelden? Vraag naar het inschrijfformulier via info@staalfederatie.nl