Uitnodiging Staalfederatie – SNS Ledenbijeenkomst – 12 mei 2022

Hierbij nodigen wij de leden van de Staalfederatie uit voor de eerste Staalfederatie – SNS Ledenbijeenkomst.

De besturen van Koninklijke Staalfederatie Nederland en Samenwerkende Nederlandse Staalconstructiebedrijven hebben het initiatief genomen om voor haar leden een gezamenlijke bijeenkomst te organiseren met als doel om elkaar beter te leren kennen en om onderwerpen, die onze gezamenlijke toekomst in de staalketen raken, te bespreken.

De eerste bijeenkomst zal staan in het teken van het verduurzamen van het maakproces van staal. We zijn uitgenodigd bij Tata Steel in IJmuiden. Tata Steel zal haar plannen ontvouwen die zij hebben om voor 2030 over te schakelen op de DRI technologie. In plaats van kolen zal duurzaam geproduceerde waterstof gebruikt worden om van ijzererts staal te maken.

Naast nieuwe techniek zal er ook aandacht zijn voor de historie van maken staal door een bezoek aan het unieke Hoogovens museum. Ook zal een bezoek aan het fabrieken op het Tata steel terrein niet ontbreken met een bezoek aan de gieterij en de warmband.

14.00 uur – Inloop + Welkom in het Hoogovens Museum
15.30 uur – Hand-out PP en naar de bus, rit over het TATA terrein + bezoek installaties
17.30 uur – Presentatie transitie staalproductie naar CO2 neutraal staal en discussie
18.15 uur – Borrel en buffet in de foyer Congrescentrum
20.00 uur – Einde

Klik hier om u aan te melden.

Contactgegevens:
Arthur Janssen – voorzitter cluster bouw
Yorick Lieffering – branchemanager Staalfederatie

Parkeren kan bij het Dudok huis, Wenckebachstraat 1, Velsen Noord.
In de hoek van de parkeerplaats is de ingang van het Hoogovens Museum. Daar is de ontvangst. Waarna er in groepjes rondleidingen plaatsvinden door de historie van Hoogovens.

We kijken ernaar uit om u te ontmoeten.
Hartelijke groet, namens de organisatie,

Annamarie Hagoort, branchemanager Samenwerkende Nederlandse Staalbouw
Yorick Lieffering, branchemanager Koninklijke Staalfederatie Nederland