Berichtgeving nabije toekomst Staalfederatie

5 juni 2023

Geacht lid,

Onlangs heeft de Staalfederatie diverse cluster vergaderingen georganiseerd waarin de nabije toekomst van de Staalfederatie centraal stond. Hierbinnen zijn zowel financiële scenario’s als mogelijke voorstellen gepresenteerd. In deze berichtgeving zal hier niet nader op worden ingegaan, en wordt verwezen naar de verslagen van de diverse clustervergaderingen.

Waar wij u middels deze berichtgeving wel over willen informeren is het volgende.
Op dinsdag 12 april is het bestuur van de Staalfederatie bijeengeweest om de opgehaalde reacties van de verschillende clustervergaderingen te evalueren. Tijdens deze bestuursvergadering is geconcludeerd dat onder andere, maar niet uitsluitend, alle leden grote waarde hechten aan het verenigd zijn, zowel in cluster- als in verenigingsverband.

Ondanks dat de vereniging voor uitdagingen staat om haar begroting sluitend te krijgen en te houden, gezien recente opzeggingen, is besloten om de verschillende clusters niet elders onder te brengen, maar als vereniging bijeen te blijven. De sector staat tenslotte voor uitdagingen waar men als collectief moet optrekken en waarbij een vereniging van handelaren van staal en metaal van groot belang is. Om die reden zal onder andere onderzocht worden hoe de vereniging haar begroting sluitend kan krijgen. Hierover wordt u te zijner tijd geïnformeerd.

Indien u hierover vragen heeft, vernemen wij dit uiteraard graag.

Mede namens de leden van het bestuur, met vriendelijke groet,

Yorick Lieffering, branchemanager Koninklijke Staalfederatie