Bureau Koninklijke Staalfederatie naar FME

13 juli 2021

In de afgelopen periode hebben wij u via diverse gremia geïnformeerd over de samenwerking met FME. Na 15 jaar samengewerkt te hebben met Koninklijke Metaalunie, is het tijd om met de Staalfederatie een nieuwe richting in te slaan. We zijn op zoek gegaan naar een inspirerende proactieve partner die onze toegevoegde waarde en zelfstandigheid erkent, ons zal inspireren en door een intensieve samenwerking richting kan geven aan een duurzame voortzetting van de vereniging.

Verhuizing

We zijn dan ook verheugd u te informeren dat het bureau van de Staalfederatie per 1 januari 2022 bij de FME in Zoetermeer zal worden ondergebracht. Dit betekent voor Yvonne Wiersma dat zij per die datum haar standplaats in Zoetermeer krijgt en vanuit Zoetermeer haar werkzaamheden voor Koninklijke Staalfederatie blijft verrichten.

Opvolging Rob Greve

Zoals u weet zal Rob Greve vanaf half augustus van zijn pensioen gaan genieten. De werving van de nieuwe branchemanager zal vanaf volgende week starten en worden begeleid door de FME. Zodra de nieuwe branchemanager start zal de samenwerking met FME geïntensiveerd worden.

Strategische fit

FME is enthousiast over de komst van Koninklijke Staalfederatie. “Wij gaan altijd uit van een strategische fit met onze branches, zodat we elkaar kunnen versterken. Dat zal bij Koninklijke Staalfederatie ook zeker het geval zijn”, zegt Ineke Dezentjé Hamming, voorzitter van FME. “De thema’s die de Staalfederatie heeft gedefinieerd sluiten perfect aan bij de drie transities waar FME zich op richt: de maatschappelijke-,  de technologische,-  en de arbeidsmarkttransitie”. >Persbericht FME

Namens het bestuur, Hans Hilbrands, voorzitter Koninklijke Staalfederatie