Staalfederatie combineert inspirerende middag met Algemene vergadering

20 november 2023

Data, AI, Cybersecurity & NIS2
Algemene Vergadering 15 november 2023

Beste leden van de Staalfederatie,

Op woensdag 15 november 2023 organiseert de Koninklijke Staalfederatie voorafgaand aan de Algemene vergadering (AV) twee inspirerende sessies met betrekking tot data, AI, cybersecurity en de bijbehorende wetgeving (NIS2). Dit event vindt plaats bij de Hightech Campus in Eindhoven. We openen de dag met een gezamenlijke lunch en sluiten af met een diner. De presentaties zijn na 15 november 2023 te downloaden in de ledenportal.

Belangrijk: Medewerkers binnen jouw organisatie die zich met deze thema’s bezighouden zijn ook van harte uitgenodigd. Denk aan IT, ICT en product management, maar ook andere medewerkers die (mede-) verantwoordelijk zijn voor de bedrijfsvoering.

Data en AI
Artificial Intelligence (AI) is een belangrijke technologische ontwikkeling. Voor de meeste bedrijven en organisaties is het duidelijk dat AI kan helpen om het productieproces te verbeteren of de klantrelatie te versterken. Bij veel bedrijven is echter onvoldoende kennis aanwezig over de mogelijkheden van AI. Dat maakt het lastig om te identificeren waar AI het business model en de bedrijfsvoering kan versterken. Terwijl er toch echt mogelijkheden liggen voor de technische – en IT-infrastructuur en de verzameling van data, maar ook voor de wijze waarop AI toegepast kan worden in productieprocessen en eindproducten. Ontdek hoe jij met jouw organisatie met behulp van data en AI de volgende stap kunt zetten!

Om je hier meer over te vertellen, hebben we Remco Coppens van Datacation en Patrick Blommerde van FME uitgenodigd.

Datacation is een enthousiast team van 20 Data Scientists. Met behulp van big data, wiskundige modellen, en het inzetten van AI en de nieuwste algoritmes, helpen zij organisaties substantiële en langdurige waarde te creëren. Zij bieden end-to-end AI-oplossingen, inclusief het ontsluiten, analyseren, beheren van data, het creëren van dashboards en het doen van voorspellende analyses.

Cybersecurity & NIS2 (wetgeving)
Cybercriminaliteit is uitgegroeid tot de grootste bedreiging voor bedrijven uit de technologische industrie. Europese beleidsmakers zijn dan ook goed doordrongen van de cyberrisico’s waar ondernemers mee te maken hebben. In de zomer van 2022 werd een akkoord bereikt over de herziening van de Europese Netwerk- en informatiebeveiligingsrichtlijn (NIB-richtlijn, na herziening NIS2). De herziene richtlijn zal in 2024 in werking treden. Tijd voor actie dus!

“Veel van de maatregelen zijn niet van vandaag op morgen georganiseerd. Het is daarom belangrijk om nu al aan de slag te gaan.”

Sprekers: Marije Bakker en Tim van de Zandt

Bekijk hieronder het volledige programma voor woensdag 15 november:

Locatie
High Tech Campus 1(e), De Strip. 5656 AE Eindhoven. Klik hier voor de routebeschrijving.

Agenda
De agenda en overige belangrijke documenten staan in de ledenportal. Wij hopen jullie allemaal te zien bij The Hightech Campus in Eindhoven!

Vragen of opmerkingen? Stuur dan een mail naar info@staalfederatie.nl.