Staalfederatie Samen Digitaal Veilig

1 maart 2023

Je bent ondernemer. Je weegt risico’s tegen elkaar af. Maar misschien vergeet je wel het belangrijkste risico… Het risico om gehackt te worden! Ze zijn uit op je planning, je klantgegevens en je back-up. Je kunt nergens meer bij tenzij je losgeld betaalt. De gemiddelde schade voor MKB’ers is 131.000 euro! Juist middelgrote en kleine ondernemers zijn doelwit. Het is niet een kwestie van of maar van wanneer jij aan de beurt bent!

Je kunt ervoor zorgen dat criminelen je digitale deur voorbijlopen. De Staalfederatie helpt je met het platform Samen Digitaal Veilig. Dat is kosteloos voor onze leden. Het vergt weinig tijd en je bent beter beschermd tegen hackers.

Aanmelden Samen Digitaal Veilig

Belangrijk: aanmelden en beheer van de accounts

Het aanmaken van een Samen Digitaal Veilig bedrijfsaccount kost je slechts drie minuten. We adviseren om een bedrijfsaccount aan te maken met een algemeen e-mailadres in plaats van een e-mailadres dat gekoppeld is aan een persoon*. De beheerder van het bedrijfsaccount krijgt namelijk inzicht in het dashboard en is verantwoordelijk voor:

• Stap 1: het uitnodigen van medewerkers
  • Stap 2: uitnodigen van leveranciers
  • Stap 3: de organisatiecheck.

Het is verstandig om bij stap 1 de HR-verantwoordelijke te betrekken. Door gebruik te maken van een algemeen e-mailadres hebben jijzelf en de HR-verantwoordelijke de mogelijkheid om medewerkers uit te nodigen en hebben beiden inzage in de voortgang in het dashboard.

Daarnaast bepaalt iedere organisatie zelf hoe zij omgaan met eventuele dochterondernemingen. Deze kunnen separaat een bedrijfsaccount aanmaken of de dochteronderneming kan meegenomen worden in de bedrijfsaccount van de moedermaatschappij.

*) bij gebruik van een persoonlijk e-mailadres, is het wanneer de betreffende persoon bijvoorbeeld de organisatie verlaat niet mogelijk om de bedrijfsaccount te beheren. Inzage in het dashboard vervalt hiermee ook.

Invulling Digitalisering
Eén van de vier hoofdthema’s van de Staalfederatie is Digitalisering. Tijdens de Algemene Vergadering besteedden we hier al aandacht aan met de presentatie van het FME Cybersecurity programma en met het platform Samen Digitaal Veilig zetten we de volgende stap. Zo ondersteunen we je bij de bescherming van je organisatie.

Word samen digitaal veilig
Samen Digitaal Veilig is een platform dat je helpt jouw bedrijf te beschermen tegen internetcriminelen. Je doet dat niet alleen; ook je medewerkers en je IT- leveranciers spelen een belangrijke rol, bijvoorbeeld als je een deel van jouw IT aan hen hebt uitbesteed. In het platform komen alle groepen samen: jijzelf, je medewerkers en je IT-leveranciers. Zo houd je overzicht over ieders voortgang en ben je op de hoogte van de punten die aandacht nodig hebben.

Klik hier voor de veelgestelde vragen

Meer informatie?
Neem dan contact op via: info@samendigitaalveilig.nl.
Heb je een vraag voor de Staalfederatie? Neem dan contact op met info@staalfederatie.nl.

Webinar gemist?
Geen probleem! Mocht je het webinar over Samen Digitaal Veilig gemist hebben dan kun je de informatie nalezen in de presentatie van het webinar SDV.