Branchemanager neemt afscheid van Staalfederatie

3 april 2024

Beste leden,

De afgelopen jaren heb ik invulling mogen geven aan de rol van branchemanager van de Koninklijke Staalfederatie. Dit heb ik met enthousiasme gedaan en werd mede door jullie mogelijk gemaakt.

Persoonlijk ben ik van mening dat er in de afgelopen jaren mooie initiatieven zijn ontplooid waarbij ook de samenwerking met FME goed is opgezocht. Dit heeft o.a. geresulteerd in waardevolle bijeenkomsten waar STERK werkgeverschap, Cybersecurity (Samen Digitaal Veilig), Data en AI alsook de andere kernthema’s van de Staalfederatie centraal hebben gestaan.

Ondanks dat ik de werkzaamheden met enthousiasme heb opgepakt, heb ik ervoor gekozen om afscheid te nemen van de Staalfederatie. Per 1 maart 2024 ben ik gestart als Directeur van VOMI, de branchevereniging voor dienstverlenende ondernemers in de procesindustrie.

In gezamenlijkheid met het bestuur is besloten dat Ramon Dooijewaard mijn rol als branchemanager van de Staalfederatie overneemt. Dit zal met onmiddellijke ingang plaatsvinden. Ramon heeft een brede ervaring binnen branches, waarbij zijn laatste positie bij de FPT-VIMAG was.

Ik kijk terug op een waardevolle periode bij de Staalfederatie waarvoor ik jullie via deze weg wil bedanken. Daarnaast wil ik ook Yvonne bedanken voor haar inzet de afgelopen jaren. Zonder Yvonne had ik mijn rol niet kunnen invullen. Met Yvonne aan Ramon zijn zijde en met de betrokkenheid van jullie als leden is er een mooie toekomst weggelegd voor de Koninklijke Staalfederatie.

Dank jullie wel en tot ziens!

Groet, Yorick Lieffering