Zomerse en feestelijke Algemene vergadering

18 juni 2021

Kasteel Maurick opende afgelopen woensdag 16 juni haar historische deuren voor de Koninklijke Staalfederatie. Deze zomerse dag stond in het teken van de Algemene vergadering, elkaar weer na een lange tijd fysiek ontmoeten én van boegbeeld Rob Greve.

Magische stemming

Nadat de leden hartelijk ontvangen werden met koffie en thee was het tijd voor de Algemene vergadering. Om de dienstverlening binnen de Staalfederatie zo optimaal mogelijk vorm te kunnen geven hebben de leden zich verenigd in een aantal clusters: Bouw, Industrie en Kwartoplaten. Voor de clustervoorzitters was er dit keer een interactieve rol weggelegd, waardoor de clusters goed werden uitgelicht. Ook de commissie opleidingen introduceerde haar plannen voor de komende periode. De reacties uit de zaal waren dan ook zeer positief. Enkele leden omschreven de AV als een goede en informatieve bijeenkomst.

Na de vergadering was het tijd om met het prachtige weer -en onder het genot van een feestelijk drankje- bij te praten in de kleurrijke tuin. Daar werd ook ruim de tijd voor genomen, want het is dan ook meer dan een jaar geleden dat we elkaar ‘echt’ gesproken hebben. Het blijkt toch dat iedereen erg verlangd heeft naar de herbergiersfunctie van de Staalfederatie.

Rob Greve in fotovlucht

Yvonne Wiersma, staat al jaren trouw aan Rob’s zijde en kent als geen ander zijn loopbaan bij de Koninklijke Staalfederatie. Zij presenteerde in fotovlucht met maar liefst 199 foto’s waar 15 jaar samenwerking centraal stond. Van toen de Staalfederatie nog in Den Haag gevestigd was tot in Nieuwegein.

Bij het afscheid nemen én het verwelkomen van (bestuurs)leden en voorzitters: “Rob was altijd de stabiele factor” vertelt Yvonne. Ook de leden hadden een bijzonder plekje in deze presentatie. De verschillende activiteiten, samenwerkingen en commissies, alles onder de paraplu van de branchevereniging. Yvonne: “De leden zijn het voor wie wij het doen!”

Koninklijk tintje

Tot slot het succes om de Staalfederatie het predicaat ‘Koninklijk’ te geven. De Koning kan een vereniging de titel verlenen wanneer het een zeer belangrijke plaats inneemt in het vakgebied, van landelijke betekenis is en ten minste honderd jaar bestaat. Rob greep het 100-jarig bestaan aan en werd goede vrienden met de burgermeester van Nieuwegein. Met als resultaat dat sinds het jubileum (18 mei 2019) de Staalfederatie, Koninklijke Staalfederatie genoemd mag worden.

Een ram weet wat hij kan

Voorzitter Hans Hilbrands nam het woord over en typeerde Rob aan zijn sterrenbeeld Ram. Een Ram heeft een sterk onafhankelijk karakter, soms een beetje star, is positief ingesteld en vasthoudend. Een Ram is niet kapot te krijgen en zal ook in slechte tijden overleven. Hans overhandigde vervolgens de cadeaus: van de leden kreeg hij een -zelf uit te zoeken- cortenstaal kunstwerk voor in de tuin, een banner met groepsfoto voor in zijn kantoor en een fotoboek.

Ook sprak erevoorzitter Gerrit van der Scheer Rob toe. Samen hebben zij veel meegemaakt en hebben daardoor een goede band ontwikkeld.

Uitzwaaien

Wij nemen nog geen definitief afscheid van Rob maar zwaaien hem uit. Rob bereikt medio augustus de pensioengerechtigde leeftijd en totdat zijn opvolger bekend is en zo nodig ook nog daarna, blijft hij 24/7 bereikbaar op zijn e-mailadres en telefoon. Verwacht wordt dat de nieuwe branchemanager kort na de zomerperiode aan de slag gaat. Zodra hier meer over bekend is, hoor je hier uiteraard weer over. Houd de website en nieuwsbrieven goed in de gaten!