Koninklijke Staalfederatie per 1 januari 2022 officieel branchepartner FME

3 januari 2022

Koninklijke Staalfederatie gaat 2022 sterk van start. Zodra de klokken in de nacht van 31 december 12 uur slaan, verwelkomen we niet alleen het nieuwe jaar maar wordt de Koninklijke Staalfederatie officieel branchepartner van FME. Dit betekent een nieuwe innovatieve weg, nieuwe huisvestiging maar mét dezelfde zelfstandigheid en dienstverlening die onze leden van ons gewend zijn.

Dat deze samenwerking eraan zat te komen is waarschijnlijk geen verrassing meer (zie de eerder berichtgeving hierover). Al enige tijd is de Staalfederatie achter de schermen bezig geweest met de vormgeving en de inhoud van deze samenwerkingsovereenkomst. De samenwerking heeft als doel een voorsprong te creëren, inspelen op de belangrijke thema’s die spelen binnen de branche en de ketensamenwerking op te zoeken met zowel FME als haar branchepartners.

Krachtenbundeling zorgt voor voorsprong

De Staalfederatie ziet FME als een inspirerende proactieve partner die de toegevoegde waarde en zelfstandigheid van de vereniging erkent en die door een intensieve samenwerking richting kan geven aan een duurzame voortzetting. FME gelooft in een sterke vertegenwoordiging van leden rond specifieke behoeften en thema’s in branches. Zo werken we met elkaar aan een toekomstbestendige wereld, met meer welvaart en welzijn, waarin iedereen meedoet. Samen met FME en haar aangesloten branchepartners zal er gezamenlijk worden opgetrokken om de samenwerking te intensiveren. Op deze manier inspireren en stimuleren we onze leden om toekomstbestendig te blijven opereren.

Nieuwe standplaats

Per 1 januari 2022 verhuist het bureau van de Staalfederatie naar FME in Zoetermeer. Dit betekent dat zij de werkzaamheden voor de Staalfederatie vanuit een nieuwe standplaats gaan verrichten. FME verwelkomt ook Yvonne Wiersma, die per 01-01-2022 haar werkplek bij de Metaalunie inruilt voor een hybride werkplek bij FME.