Staalfederatie cursussen mei en juni

2 mei 2023

Kennis uitwisselen en vergroten is en blijft een van de speerpunten van de Staalfederatie. Met het cursusaanbod van de Staalfederatie en de opleidingsmodules kunnen de medewerkers van de lidbedrijven hun klanten optimaal ondersteunen met up-to-date kennis. Ook niet-leden zijn welkom bij de cursussen. Zij betalen voor hun deelname echter wel iets meer dan leden van de Staalfederatie. Waar mogelijk worden cursussen zowel klassikaal als in-company aangeboden.

Aankomende periode staan de volgende trainingen op de agenda. Komt mei of juni te vroeg? Geef je dan vast op voor één van de najaarstrainingen of volg de e-learning staal of rvs.

Maandag 8 mei – Quickstart Training Metaal

De eerstvolgende Quickstart Training Metaal organiseren we op 8 mei  in Zoetermeer. Ontvangst is vanaf 09.00 uur, waarna de training om 09.30 uur begint. Na afloop is er een lunch(pakket) beschikbaar en gelegenheid om vragen te stellen.

De Quickstart Training Metaal is speciaal ontwikkeld voor iedereen die nog geen of weinig kennis heeft over staal, RVS en aluminium of waarvan de basiskennis minimaal is. Na deze training ben je in staat om de verschillende metalen van elkaar te onderscheiden en hiermee te werken. Meer info en aanmelden? Klik hier!

Woensdag 24 mei – Advanced Training Certificaten

Eind mei organiseren we weer een Advanced Training Certificaten. Hoewel de naam misschien anders doet vermoeden, is deze training geschikt voor zowel beginnende als ervaren medewerkers.

Ontdek in één dagdeel hoe je de waarde en functie van materiaalcertificaten herkent. Na deze training ken je de rol en positie van “Third parties” en ben je bekend met de relatie tussen het certificaat en het materiaal, de verschillende soorten certificeringen en de wettelijke regelgeving. Meer leren? Meld je dan aan!

Maandag 5 juni 2023 – Advanced Training RVS

Op maandag 5 juni organiseert de Staalfederatie weer een Advanced Training RVS. Tijdens de training maak je in alle vormen kennis met RVS.

Ontdek in één dag hoe RVS gemaakt wordt en welke eigenschappen en toepassingen het heeft. Na deze training ben je in staat om het verschil tussen de verschillende soorten rvs te benoemen. Je leert wat corrosie doet met rvs en maakt kennis met diverse oppervlaktebehandelingen, beproevingen, certificering, opslag en transport. Meer weten van RVS? Meld je dan aan!