Staalfederatie Algemene vergadering 28 juni 2022

15 december 2022

Op dinsdag 28 juni 2022 organiseerde Koninklijke Staalfederatie haar Algemene Vergadering. Deze bijeenkomst leende er zich voor om samen terug te kijken op het afgelopen jaar en in te zoomen op onze ambitie en activiteiten voor 2022-2023. Het was een informatieve én leuke middag, die afgesloten werd met een heerlijk diner. De presentatie kun je hier nog eens bekijken.

Naast de statutaire zaken en de ambities en activiteiten voor 2022-2023, stonden er voor deze ALV twee belangrijke thema’s op het programma. Allereerst introduceerde Carolien van Blitterswijk het programma STERK werkgeverschap vanuit FME. Vervolgens deelde de voorzitter van FME, Theo Henrar, tijdens het diner zijn visie over het unieke partnership tussen de Staalfederatie en FME.

Notulen

Op 13 juli 2022 zijn de conceptnotulen verstuurd naar de leden van de Staalfederatie. Leden die persoonlijk aanwezig waren bij de vergadering, zijn binnen de termijn van 14 dagen (tot 28 juli 2022) in de gelegenheid gesteld hun eventuele opmerkingen c.q. aanvullingen op de conceptnotulen kenbaar te maken. Hiervan is geen gebruik gemaakt en daarmee zijn de notulen definitief vastgesteld. In de bestuursvergadering d.d. 7 september a.s. worden de notulen door de voorzitter en de branchemanager ondertekend.

STERK werkgeverschap

Vandaag de dag hebben veel organisaties te maken met diverse uitdagingen, waaronder de volgende twee: het personeelstekort en een gebrek aan duurzame inzetbaarheid. Hoe zorgen we ervoor dat we meer nieuwe medewerkers kunnen vinden, binden en behouden? Carolien van Blitterswijk, programmamanager STERK werkgeverschap, vertelde ons over het STERK-model en waarom het belangrijk is om hier nu mee aan de slag te gaan. Alvast iets meer weten over STERK werkgeverschap? Klik hier voor meer informatie en hier voor de door Carolien van Blitterswijk gegeven presentatie.

Voor vragen kun je contact opnemen met de voorzitter Hans Hilbrands of de branchemanager Yorick Lieffering.

Afscheid Peter Breedveld

Een memorabel moment tijdens deze AV was het afscheid van Peter Breedveld, die wel betrokken blijft als lid, maar niet meer actief zal zijn in diverse commissies. Hij kreeg van de voorzitter, Hans Hilbrands, een collectors item overhandigd, te weten een fotoboek met daarin een terugblik op het feest waar we als vereniging het Predicaat Koninklijk kregen toegekend. Naast betrokken te zijn bij diverse commissies was Peter ook de initiator van dit feest. Door corona was er niet eerder gelegenheid dit boek – te midden van de leden – te overhandigen en hem daarmee in het zonnetje te zetten. Tijdens de AV van 28 juni kon dat gelukkig wel.