Staalfederatie kijkt terug op een bewogen jaar en blikt positief vooruit

31 december 2021

Het zal je vast niet onopgemerkt zijn gebleven, afgelopen jaar was een bewogen jaar. Al een geruime tijd beïnvloedt COVID-19 zowel onze zakelijke als privélevens. Daarnaast kampt onze sector momenteel met fluctuaties in de grondstof- en energieprijzen, die invloed hebben op de dagelijkse activiteiten en zijn er uitdagingen om de Klimaatdoelen van Parijs te realiseren. Als staal- & metaalhandelaren weten we dat deze uitdagingen ook kansen bieden. Denk daarbij aan de bijdrage die we kunnen hebben in het realiseren van de energietransitie. Of denk aan efficiëntere (digitale) bedrijfsprocessen waardoor tijd, geld, materiaal en energie worden bespaard. Kortom: diverse transities die kansen bieden voor de sector en de Staalfederatie.

Gezamenlijke thema’s

Voor velen fungeert de Staalfederatie als ontmoetingsplaats waar leden samenkomen waar gesproken wordt over de uitdagingen op gebieden als digitalisering, duurzaamheid en personeel. Het aantal momenten waarop dat afgelopen jaar fysiek kon, is helaas beperkt geweest. Toch zijn onze clusters  (online) samengekomen en is binnen de clusters het nodige aantal activiteiten opgepakt. Dit contact kenmerkt de vereniging en is van groot belang, juist in tijden als deze waar de sector voor grote uitdagingen staat.

Wisseling van de wacht

Na een trouw dienstverband van 32 jaar was er tijdens de Algemene Vergadering van juni, fysiek afscheid genomen van Rob Greve. Rob geniet ondertussen van zijn pensioen en is per 1 oktober opgevolgd door Yorick Lieffering, als branchemanager van de Staalfederatie. Lees hier meer over.

Winnaar van het Staalfederatie golfevent

Rob Greve en Yorick Lieffering waren dan wel allebei aanwezig tijdens het jaarlijkse golfevent van de Staalfederatie, zij gingen helaas niet met de hoofdprijs er vandoor. Ruim 20 deelnemers streden om de wisselbokaal en de prijs voor de “belofte van de toekomst”. Daarnaast namen 11 deelnemers deel aan de clinic. Fijn dat het event fysiek door kon gaan en er wordt dan ook met plezier teruggekeken op een zeer geslaagde dag met soortgenoten onder elkaar. Lees hier meer over deze gezellige dag.

Algemene Vergadering

Helaas moest de Algemene Vergadering van afgelopen november door COVID-19 online plaatsvinden. Daarmee was het moment komen te vervallen waar het glas geheven kon worden op het jubileum van 102,5 jaar Staalfederatie, waarvan de Staalfederatie nu al 2,5 jaar het predicaat Koninklijk mag voeren. Uiteraard gaan we dit op een later moment inhalen.

Heb je de vergadering gemist, maar ben je wel nieuwsgierig naar de genomen besluiten? Deze vind je achter de ledenlogin. De documentatie hierover ontvang je zodra deze gereed is. Deze is dan ook achter de ledenlogin te vinden.

Fijne feestdagen en een gezond, gelukkig nieuwjaar!

Graag hadden we iedereen persoonlijk fijne feestdagen, een gelukkig nieuwjaar en dit in goede gezondheid toegewenst. Ondanks dat dit nu niet persoonlijk kan plaatsvinden is de boodschap niet minder gemeend en hopen wij namens het bestuur en bureau van de Koninklijke Staalfederatie jullie in het nieuwe jaar weer fysiek, op een van de bijeenkomsten, te mogen verwelkomen.